lørdag 26. mars 2011

Gjesteblogger ungdomsbok: House of Night 1 og 2

Den første bok i den populære sagaen House Of Night: Merket


PC CAST OG KRISTIN CAST

Zoey blir valgt ut til å bli vampyr av vampyren og gudinnen Nyx. Hun må forlate venner, skole og familien, for å starte på vampyrskolen House Of Night. På skolen møter hun sin nye romkameraten Stevie Rae, og hennes tre venner: Damien, Shaunee og Erin. Zoey blir også kjent med den populære formannen av mørkets døtre, Afrodite, og Eric, den kjekkeste på hele House Of Night internatet. Alle på skolen får en tatovering av en halvmåne som symboliserer vampyr, som en gave fra Nyx, men Zoeys er ikke som alle de andres, den er nemlig fylt. Merkeligere blir det når Zoey føler de fem elementene ild, vann, jord, luft og ånd under gudinneseremonien, noe som tyder på guddommelige krefter..

 
Jeg likte denne boken veldig godt, men jeg synes den var litt kjedelig.. Det skjedde ikke så mye spennende i boken eller noe som gjorde at man måtte lese videre. Jeg skjønner at dette er den første av 8 bøker, men denne boken følte jeg var litt mer ”begynnelsen”. Men den er sikkert en fin begynnelse av en god historie, så håper bok nr. 2 er bedre.
Rina. 12 år


Bedratt, andre bok i serien House Of Night.
PC CAST OG KRISTIN CAST
Zoey har gått på vampyrskolen House Of Night i en måned. Hun har fått gode venner, og føler de er familien hennes allerede. Mye har skjedd på en måned: Hun har blitt formann av gruppen ”Mørkets døtre og sønner”, fått den kjekkeste gutten, Eric Night, som kjæreste, men best av alt, Afrodite har blitt gjennomskuet som den dusten hun egentlig er. Men merkelige ting begynner å skje. To lik blir funnet, begge ved House Of Night internatet, og det virker som om de skyldige prøver  å legge skylden på vampyrene.. Og når Zoey trenger vennene sine mest, skjer enda et dødsfall.
Dette er bok nr. 2,  i den spenningsfylte serien House Of Night. Boken var så mye bedre og så mye mer spennende enn den første! Med et spennende utgangspunkt slukte man den lettleste boken fort. Men den er også innmari trist! Jeg holdte på å gråte meg i hjel, og det tror jeg fler vi gjøre, når de leser denne boken. Men jeg ble litt skuffet over at Eric Night var bortreist mesteparten av tiden. Jeg tenkte siden han kom med helt i begynnelsen av bok 1, kom han til å være med litt mer i denne bok 2. Men boken var bra den og jeg anbefaler den videre!
Rina, 12 år.

2 kommentarer:

  1. Jeg anbefaler også house of night serien på det sterkeste og den passer perfekt for de som liker drama og kjærlighet..Jeg leser serien selv og skal begynne å lese på bok nr.4

    SvarSlett
  2. :)
    Jeg elsker House of Night bøkene :D har lest alle bokene som er ute i norge pluss at jeg har bok nr. 10 på engelsk :) jeg anbefaler de bøkene på det STERKESTE <3

    SvarSlett