onsdag 2. mars 2011

Gjesteblogger Ungdomsbøker - Tråder, Co2 Dagboka 2015, Gutter er som tyggis

Tråder

av Sophia Bennett

Nonie lever og ånder for mote. Edie planlegger å redde verden. Jenny har fått en rolle i en Hollywood-film. Først når de tre bestevenninnene treffer en yngre flyktningjente som kaller seg Crow, har rosa alvevinger og tegner kjoler, får de en sjanse til å utrette noe virkelig fantastisk – og til å virkeliggjøre drømmene.

Jeg synes boken var helt fantastisk bra! Full av mote og designere, og alt som skal til i mote-bransjen. Boka ble bare bedre og bedre etterhvert som jeg leste den. Anbefales til alle som har en drøm innen mote-bransjen!

 
 CO2-dagboka 2015


av Saci Lloyd

Året er 2015. Som første land i verden innfører Storbritannia karbondioksid-rasjonering, i et desperat forsøk på å redusere utslippene av drivhusgasser. Mens familien raser utforbakke, gir Laura Brown en nådeløs skildring av det første året med rasjonering.

En kjempemorsom og spennende bok som får deg til å tenke mer på miljøet. Jeg synes omslaget var ganske morsom, og den passet perfekt med boka. Det ble litt forvirrende å lese boka som en dagbok, men ellers var den kjempebra! Likte veldig godt at det kom flere avisutklipp og lapper som hovedpersonen hadde teipet fast i dagboka. Anbefales!



Gutter er som tyggis


av Kerstin Gier

Sissi er tretten år gammel og roter seg stadig bort i ting. Og som om det ikke var nok, har hun store vanskeligheter med matematikken og er dødelig forelsket i støttelæreren. Dessverre har hennes blåøyde prins bare øye for "erfarne" jenter. Ettersom Sissi aldri har kysset noen, bestemmer hun seg for å ty til sin trofaste venn Jacob for hjelp.

Da jeg leste denne boka, lo jeg meg ihjel. Elsket måten hovedpersonen, Sissi, alltid fikk problemer og måten hun beskrev folk og ting på. En kjempe morsom bok som jeg absolutt vil anbefale videre!

K.A.98

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar