søndag 14. november 2010

Bloggaward

Tusen takk til Rose-Marie for award!!!


Til rewarden følger det noen regler:
1. Takk den du har fått awarden fra.
2. Lim awarden inn på siden din.
3. Fortell om tre av dine favorittforfattere, og trekk frem en bok fra hver av disse.
4. Send prisen videre til fem mottakere. Eller la være - det er punkt 3 som er det viktigste!

Favorittforfattere:

1. Akkurat nå leser jeg Orhan Pamuks Snø. Jeg tror han kan få komme høyt på listen over favorittforfattere. Jeg kom hjem fra fantastiske Istanbul i dag, og det er ekstra moro å lese han nå, med føttene på en nydelig hjembrakt kelim og en kopp tyrkisk eplete på bordet.

2. Vigdis Hjorth!! Hun er fenomenal. Jeg liker mange av bøkene hennes, og syntes det er vanskelig å trekke frem en spesiell. Men, siden hun nettopp har kommet med en ny bok som handler om Cuba, syntes jeg at denne kan passe til formålet. Snakk til meg, skriver Vigdis Hjorth - en helt spesiell leseopplevelse.

3. Murakami. Japan er et nydelig land og japanerne er et helt spesielt folkeslag som jeg har tapt hjertet mitt til. Murakami, som både er japaner og skriver historier som utspiller seg i Japan har en deilig miks av vest og øst. Trekkoppfuglen er en favoritt, men jeg tillater meg å plusse på Dans, Dans, Dans og Den Store Sauejakten.

Jeg har mange bloggere som jeg liker godt, og det er vanskelig å velge. Jeg velger meg Thauke2, Skrift, Dispolitteraten, Forskning fryder og Marianne leser.

4 kommentarer:

  1. Mange takk for en flott pris. Det setter brødrene Ertzgaard stor pris på, vet du :-) Redaktøren STåle skal haste inn og følge den opp i løpet av kvelden.
    Orhan Pamuk-bøker står og venter i bokhylla. Ikke usannsynlig at en av dem plukkes fram ganske så snartetter å ha lest det du skriver her over. "Istanbul" blir første valg, tenker jeg. Lest den?

    SvarSlett
  2. hei Ståle,
    nei - jeg har den, men har ikke kommet til den enda. Vi hadde en kvinnelig guide i Istanbul, og hun fortalte at han ikke var spesielt populær i Tyrkia. En ting var at han hadde vokst opp i overklassen, en annen var at han feilinformerte om armenerne. dette hadd ei følge henne aldri hendt. Skremmende. Hun var universitetsutdannet og ekstremt oppegående på alle måter.

    SvarSlett
  3. Takker og bukker! Veldig hyggelig, og det er alltid like kjekt og finne et nytt og interessant innlegg hos deg! Nå er jeg ute og jobb-farter, men jeg kommer sterkere tilbake. :)

    SvarSlett
  4. Du har fått en award hos meg også :)

    SvarSlett