onsdag 10. juni 2009

Utenlandske bøker



På bloggen er det noe som heter Analytics. Dette programmet gir meg som blogger en del informasjon om hvor mange som titter innom bloggen min, og i hvilket land de besøkende sitter når de leser bloggen. Jeg kan ikke se hvem som titter innom, den informasjonen jeg får er kun antall, hva folk søker på, om de kommer tilbake flere ganger, hvor mange bloggposter de ser på og hvor lenge de er på bloggen min. Nå ser jeg til min fryd at jeg begynner å få litt besøk fra det store utland. Å oppdatere seg på litteratur fra andre land, feks fra Australia, Østerrike og Frankrike, for å plukke noen helt tilfeldig valgte land, kan være vanskelig - jeg er prisgitt tips fra andre bloggere, at bøkene blir oversatt til norsk, eller at de blir bestselgere. Det er litt enklere når det gjelder de skandinaviske landene, mye pga. den bloggkontaktene leseblogger i skandinavia har og gjennom lesing av skandinaviske aviser.

Derfor: hvis det er lesere i andre land som kan gi meg tips om gode bøker utgitt i de landene de sitter i, hadde det vært til stor hjelp. Bøkene må foreligge på engelsk, eller på skandinavisk. Så, hvis noen av mine internasjonale besøkende kan bidra, vil det bli satt stor pris på!! Nå håper jeg på et aldri så lite rush av gode boktips - til gjengjeld skal jeg fortsette å forsøke å bidra med gode tips om hva som rører seg i det norske boklandskapet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar