tirsdag 9. juni 2009

Skriveuke i utlandet?


I helgen var jeg i København, og like utenfor ligger den gamle byen Dragør - som må være et perfekt sted for å skrive. Det er i vinden å ta skriveopphold i utlandet, og mange velger Berlin, Paris eller andre storbyer. Andre velger avsidesliggende steder i sydlige strøk. Hvis jeg skulle hatt en skriveuke tror jeg at jeg ville valgt meg et sted midt i mellom by og utkant, og et sted som ikke var for langt borte fra Norge. De må ha god vin og mat, hyggelige mennesker, nærhet til havet og vakre omgivelser. Alt dette har Dragør, og jeg forelsket meg hodestups i dette lille stedet.

8 kommentarer:

  1. Skrev på Samsø i nesten 1 måned en gang - helt fantastisk :-)

    SvarSlett
  2. Samsø høres nydelig ut. antageligvis i samme kategori som Dragør? Har aldri vært på Samsø..

    SvarSlett
  3. Vad fint det ser ut! Vilka blommor! Och en skorsten med fågelholk?!

    SvarSlett
  4. jeg har også lurt på det - om man skulle dra til en pulserende storby som berlin eller et avsidesliggende, rolig sted. Inntrykk og inspirasjon... men i storbyen lurer også alle distraksjonene - alt man føler man burde få med seg når man først er der osv. Noen som har erfaring med det, hvordan man balanserer eller holder se gunna fristelsene? tror kanksje en rolig småby ville passe bedre for meg.

    SvarSlett
  5. Hei sveis.
    Jeg kunne tenkt meg en skrivemåned jeg! Og det så veldig fint ut i Dragør. På Dragør? Uansett...fint!

    SvarSlett
  6. Det så idyllisk ut! Perfekt for en skriveperiode :)

    SvarSlett
  7. Høres perfekt ut å bo i utkanten av en by når man har skriveuke (eller skrivemåned), så kan man ha det stille mens man jobber og så koble av med litt liv etterpå. Nydelige bilder!

    SvarSlett
  8. Jeg var to måneder i London for noe år siden. Fantastisk, har aldri skrevet så mye på så kort tid. Øl til lunsj fant jeg fort ut ikke var noen særlig god ide. Var turist i helgene. Men ensomt. H

    SvarSlett