søndag 21. juni 2009

Andre runde - skandinaviske kvinner skriver



Dette er en liten perle av en bok. Cecile Enger har skrevet en varm historie om brødrene Henriksen. En litt uvanlig fortid gjør dette til en fin historie. Sår, varm og god!








Drømmefakultetet er en bok som setter seg i magen og kroppen. Det kommer forhåpentligvis å bli en del skriverier om den når den etter sommer settes opp på teateret.














Den rettferdige av Helene Uri anbefales på det varmeste. Jeg har sett på andre blogger (Flimre og Allroundbooks) at hun ikke har en høy stjerne, men jeg likte denne veldig godt. Jeg likte også godt De beste blant oss og anbefaler den i samme slengen. Kanskje spesielt for lausunger i akademia, og andre med den usikre og følelsesbelastede arbeidstittelen "midlertidig vitenskaplig ansatt".







God bok!!

4 kommentarer:

  1. Fint fint. Fortsett sånn! Jeg hadde planer om å forfatte et blogginnlegg for å få tips til sommerlektyre, men det trenger jeg ikke nå. Drømmefakultet klarte jeg ikke å lese - synes den var helt teit.... :o)

    SvarSlett
  2. Leste Drømmefakultetet i fjor sommer! Tror nok det kan være greit å ha lyse netter og sommerferie som en slags motvekt til bokens innhold... Men absolutt verdt det. Interessant å lese at den skal settes opp på teater. Det tror jeg jeg skal prøve å få med meg...

    SvarSlett
  3. Jeg skal også prøve å få lest ferdig "Drömfakulteten" i sommer. Spennende at den kommer på teater!

    SvarSlett
  4. Har ikke lest noen av dem, men har lyst til å lese alle tre.

    SvarSlett