mandag 23. februar 2009

Regn over Arlington Park - Rachel Cusk


Denne boken er ikke en bok jeg anbefaler, med unntak av som strandlektyre, eller som en bok å slenge i vesken hvis man skal busse eller toge. Men - jeg syntes det er interessant å sammenligne bøker om kvinners utfordringer i dag - sammenlignet med hvordan for eksempel Ebba Haslund, som jeg skrev om i forrige bloggpost, beskriver kvinners utfordringer for 30 år siden.
Arlington Park - ja, hva skal jeg si om den? Det handler om kvinner som bor og mistrives i suburbia utenfor London. Utrolig klam og litt kjedelig bok, som fikk tildels svært gode kritikker. Beats me. Men som sagt, begynn med Haslund, Bare et lite sammenbrudd og hopp over til denne. Det setter tingene litt i perspektiv :-)

2 kommentarer:

  1. Vil huske at jeg synes denne var ganske ålreit, jeg, faktisk.

    Men uansett, morsomt å se at du også har hengt deg opp i regnet, som jeg skriver om her:

    http://spectatia.blogspot.com/2007/08/dark-and-stormy-nights.html

    SvarSlett
  2. Jeg synes heller ikke den var så veldig minneverdig... Når jeg så omslaget her så husker jeg at jeg har lest den - men kommer ikke på noe av handlingen. Antagelig var jeg vel mer opptatt av å sole meg da jeg leste den :D

    SvarSlett